Bekijk de plannen voor het centrum Aalst/Den Hof

7 juni 2017

Samen met een denktank die bestaat uit inwoners en ondernemers heeft de gemeente Waalre samen met Bureau LOS StadOmLand een gebiedsvisie opgesteld voor het centrum van Aalst. Het doel is om het leefbaar, groen en veilig te maken. De ambities voor het centrum zijn vertaald in beelden en contouren waar de denktank zich in kan vinden. U kunt ze hieronder ook bekijken. We horen graag wat u er van vindt.

avatar

Geplaatst door gemeente Waalre

Erik

@Tonnis,
Ik begrijp je punt van een 30 zone, echter (en ik woon ook zelf dicht bij de Eindhovenseweg en ga bijna nooit met de auto erover, dus ik zou nergens last van hebben) denk ik wel dat het in directe tegenspraak is met je wens om minder sluipverkeer te genereren. Des te meer je de hoofdaders gaat beperken, des te minder reden er is om die te nemen. Ik zal eerlijk toegeven dat de keren dat ik met de auto vanaf de N2 kom en het erg druk is, dat ik vrolijk de parallelweg naast de Eindhovenseweg pak. De enige reden om dat niet te doen is omdat normaal de Eindhovenseweg 50 is. Verander je dat in 30 dan kan ik net zo goed altijd de parallelweg daarzo nemen.

Daarnaast, hoewel ik goede punten in dit plan zie, vind ik er toch ook wel behoorlijk wat twijfelachtigs in zitten. Waarom wil je in hemelsnaam een weg dwars door Den Hof hebben? Wie schiet daar wat mee op? (Behalve misschien de AH eigenaar).

En waarom klinkers op de Eindhovenseweg? Auto's hebben daar geen last van, maar op de fiets is het gewoon irritant, en ontmoedigen van fietsen lijkt me nou niet iets wat een goed idee is als je minder autoverkeer wil. Leg gewoon het liefst gescheiden fietspaden aan met fatsoenlijk asfalt.

25 september 2017 om 09:54

Tonnis van Dam

Het plan ziet er goed uit. Het blijft een uitdaging om het aanzienlijke verkeer op een veilige en gezonde manier door ons dorp te laten rijden. Het zou mooi zijn als de verkeerslichten verdwijnen, zodat de doorstroming zo goed mogelijk is. En dat het verkeer langzaam door ons dorp rijdt. Dat verlaagt het geluid en de fijnstof. 30km zone voor het hele dorp! Doorgaand verkeer moet ontmoedigd worden om sluiproutes te nemen. Sluit deze af of maak deze eenrichtingsverkeer of alleen voor inwoners (bestemmingsverkeer).
Bekijk ook de situatie van de Kon Julianalaan, Raadhuisstraat en De Lannoylaan. Hoe meer het verkeer beperkt wordt op de Eindhovenseweg, deste meer wordt deze route als sluitroute gebruikt. Ook hier zal het verkeer moeten worden afgeremd/beperkt.

28 augustus 2017 om 09:17

Paul

Mooi plan. Op dit moment zijn er eigenlijk twee probleempunten: geluid en fijnstof. Door het plaatsen van veel bomen en het ophogen en verfraaien van de gevels worden deze problemen elegant opgelost. Complimenten voor dit plan! Hopelijk worden hierbij zo min mogelijk verkeersdrempels en stopmomenten gecreeerd. Hoe vaker het verkeer moet optrekken hoe meer geluid en fijnstof.

Misschien is deze pagina ook een goed medium om te achterhalen wat de inwoners graag op Den Hof willen zien.

Mijn vrouw en ik zien graag de volgende ondernemingen:

- Leuk, trendy koffiehuisje (vers gemalen koffie en gebak)
- Biologische supermarkt
- Blokker
- Meer (mid/high-end) restaurants ala Lugar. Maak van Aalst een culinair centrum, voor ieders budget, waar Eindhoven en omgeving naar toe komt voor gratis parkeren en lekker 'culinair' eten. Met een gezamelijk plan, (mee)financiering en duidelijke visie wordt het aantrekkelijk voor (top)chefs om te kiezen voor Aalst als culinair hart van de omgeving. Zo hoeven mijn vrouw en ik niet steeds naar de Kleine Berg :).

Het succes van Den Hof hangt uiteindelijk toch af van de kwaliteit van het winkel/restaurant aanbod. Een visie hierover ontbreekt alsnog.

Bij dezen de uitnodiging hier jouw ideeen/visie hier achter te laten...

18 juni 2017 om 17:20

Gemeente Waalre

@Annemieke Kole @Barry: fijn dat jullie je reactie hier achterlaten! Even een correctie: het blijft in de toekomst mogelijk om van de Brabantialaan naar de Raadhuisstraat te rijden. Het gaat hier om een visie. De schetsen bij Routing zijn een impressie, nog geen uitgewerkte verkeerskundige oplossingen.

13 juni 2017 om 09:37

Barry

De hoogste tijd dat dit plan doorgang vindt. En @Annemieke, dat zie je goed. De route wordt anders.

12 juni 2017 om 16:34

Mark

Een mooi plan! Hopelijk krijgt het centrum door de extra horeca en winkels weer wat leven in de brouwerij. Laat het alleen niet bij plannen blijven en zorg zeker niet voor uitstel.

9 juni 2017 om 20:56

Annemieke Kole

Goedendag, Begrijp ik goed dat er geen auto's meer van de Brabantialaan naar de Raadhuisstraat kunnen rijden (en terug)?

8 juni 2017 om 19:45

Plaats een reactie